Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

zamknij

Promocje

Dieta bez mięsa – dlaczego warto zmienić swój jadłospis?

Dieta bez mięsa – dlaczego warto zmienić swój jadłospis?

Naukowcy ze światowej organizacji WHO nie pozostawiają złudzeń - dieta bez mięsa wydłuża życie, niwelując ryzyko zawałów, wylewów, cukrzycy, a nawet nowotworów. Według międzynarodowego gremium badaczy warto postawić na dietę śródziemnomorską lub skandynawską, które bardzo pozytywnie wpływają na stan zdrowia. Dlaczego warto zmienić swój jadłospis? Podpowiadamy.

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma niebagatelny wpływ na zdrowie człowieka. Według angielskiego Cancer Research UK, co dwudziesty przypadek raka spowodowany jest otyłością. Naukowcy biją na alarm, liczba chorych na cukrzycę w państwach europejskich stale wzrasta.

Najlepszym przykładem jest Wielka Brytania, gdzie na przestrzeni 20 lat grono diabetyków zwiększyło się dwukrotnie, nie mówiąc już o osobach zmagających się z problemem otyłości. Nadwaga dotyczy blisko 4 milionów obywateli w wieku 17 lat. Niestety, otyłość to także bolączka Polski. Dane z 2016 roku wskazują, że jesteśmy piątym, co do otyłości społeczeństwem Europy...

Badania opublikowane na łamach naukowego czasopisma Lancet wskazują, że 11 milionów ludzi każdego roku umiera przedwcześnie z powodu nieodpowiedniego odżywiania się. Dieta bez mięsa to jeden z najlepszych sposobów, aby cieszyć się zarówno dobrym zdrowiem, jak i samopoczuciem.

Dodatkowo przyłączysz się do coraz większego światowego trendu ograniczania cierpienia zwierząt.

Hodowle przemysłowe, mleczarnie, ubojnie, to miejsca, w których bardzo często dochodzi do nieludzkiego traktowania zwierząt. W Internecie dostępne są filmy organizacji prozwierzęcych, takich jak: „PETA” czy „VIVA akcja dla zwierząt”, które odkrywają to, czego nie widzimy, gdy na naszym talerzu pojawia się danie mięsne…

Jeśli nie chcesz przykładać ręki do zabijania tak ogromnej liczby zwierząt na mięso (ponad 50 miliardów rocznie!!!), ogranicz do minimum spożycie mięsa i nabiału. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, to przeczytaj, co dzieje się ze zwierzętami hodowanymi na jedzenie.

Zmień nawyki żywieniowe

Zastanów się, jak często serwujesz mięso na obiad? Codziennie? 5 razy w tygodniu? Pora to zmienić!Ograniczenie spożywania pokarmów mięsnych to istotny krok na drodze ku zdrowemu i odpowiedzialnemu trybowi życia.

Staraj się z góry planować swoje bezmięsne posiłki, trwając w swoim postanowieniu – stwórz domowy, rodzinny jadłospis, który zagości na drzwiach lodówki, informując całą rodzinę o tym, jakie rarytasy znajdą się na stole każdego dnia tygodnia. Robiąc śniadanie czy kolację zwróć uwagę, co kładziesz na swojej kanapce – zrezygnuj z mięsnych dodatków, postaw na świeże warzywa, ryby, jaja, chude twarożki i sery. Ponadto postaraj się zamienić produkty mleczne na roślinne – na naszym rynku wybór jest naprawdę bardzo duży, dlatego z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Nie potrafisz odmówić sobie dań mięsnych? Ogranicz ich spożywanie do 2 lub 3 razy w miesiącu. Postaw na chude mięso drobiowe. Unikaj mięs czerwonych (wieprzowiny, wołowiny, baraniny).

Jeśli dieta bez mięsa, to śródziemnomorska lub skandynawska

Zdaniem naukowców ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dieta bez mięsa czerwonego i przetworzonego znacząco wydłuża życie. Badacze sugerują, aby stawiać na kuchnię śródziemnomorską bądź skandynawską. Oto przykładowy jadłospis, jaki zaproponowano na łamach brytyjskiego dziennika The Guardian.

Przykład diety skandynawskiej

- śniadanie: owsianka posłodzona miodem i świeżymi jagodami/borówkami lub 2 kromki pieczywa razowego z twarożkiem;
- drugie śniadanie: koktajl owocowo warzywny (na przykład z jabłka/gruszki, selera naciowego, ogórka lub jarmużu);
- obiad: łosoś z czosnkiem lub pstrąg z ziołami, sałatka z buraka, ziemniaki;
- podwieczorek: jogurt naturalny z dodatkiem otrębów, suszonych owoców i orzechów lub kefir z kiełkami rzeżuchy i lucerny;
- kolacja: sałatka z tuńczykiem i fasolą lub zupa z kapustą, pomidorami i selerem.

 

Dieta bez mięsa to dobry początek zmian w Twoim życiu. Nie zapomnij też o systematycznej aktywności fizycznej i pielęgnacji swojego ciała odpowiednimi kosmetykami. Mamy nadzieję, że i tym razem skorzystasz z naszych wskazówek a to sprawi, że poczujesz się dużo lepiej.